Przejdź do głównej zawartości

Polecenie net user

Składnia tego polecenia jest następująca:

NET USER
[nazwaużytkownika [hasło | *] [opcje]] [/DOMAIN]
         nazwaużytkownika {hasło | *} /ADD [opcje] [/DOMAIN]
         nazwaużytkownika [/DELETE] [/DOMAIN]
         nazwaużytkownika [/TIMES:{czas | ALL}]

NET USER tworzy i modyfikuje konta użytkowników na komputerach. Użyte bez
przełączników wyświetla listę kont użytkowników na komputerze. Informacja
o kontach użytkowników przechowywana jest w bazie danych kont użytkowników.

nazwa_użytkownika  Nazwa konta użytkownika do dodania, usunięcia, modyfikacji
                   lub wyświetlenia. Nazwa konta użytkownika może składać się
                   maksymalnie z 20 znaków.
hasło              Przypisuje lub zmienia hasło dla konta użytkownika.
                   Hasło musi spełnić warunek minimalnej długości określony
                   opcją /MINPWLEN polecenia NET ACCOUNTS. Może ono się
                   składać z maksymalnie 14 znaków.
*                  Wyświetla monit o hasło. Podczas wpisywania hasło
                   nie jest wyświetlane na ekranie.
/DOMAIN            Wykonuje te operacje na kontrolerze bieżącej domeny.
/ADD               Dodaje konto użytkownika do bazy danych użytkowników.
/DELETE            Usuwa konto użytkownika z bazy danych użytkowników.

Opcje              Polecenie posiada następujące opcje:

   Opcje                      Opis
      --------------------------------------------------------------------
   /ACTIVE:{YES | NO}         Aktywuje lub dezaktywuje konto. Jeśli konto
                              nie jest aktywne, użytkownik nie ma dostępu do
                              serwera. Wartością domyślną jest YES.
   /COMMENT:"tekst"           Opis konta użytkownika.
                              Tekst musi być  ujęty w cudzysłów.
   /COUNTRYCODE:nnn           Określa użycie kodu kraju w celu zastosowania
                              specyficznych dla języka plików pomocy
                              użytkownika i komunikatów o błędach. Wartość
                              0 określa domyślny kod kraju.
   /EXPIRES:{data | NEVER}    Powoduje wygaśnięcie konta, jeśli data jest
                              ustawiona. Wartość NEVER określa brak limitu
                              czasu dla konta. Data wygaśnięcia konta może
                              być podana w formacie mm/dd/rr(rr). Miesiące
                              mogą być podane jako liczby, pełne nazwy,
                              lub nazwy skrócone składające się z trzech
                              liter. Rok może być podany jako dwie lub
                              cztery cyfry. Użyj ukośników (/) (a nie
                              spacji) do oddzielenia składników daty.
   /FULLNAME:"nazwisko"       Pełne imię i nazwisko użytkownika
                              (a nie tylko nazwa użytkownika). Wpisz imię i
                              nazwisko w cudzysłowie.
   /HOMEDIR:ścieżka           Ustawia ścieżkę do katalogu macierzystego.
                              Ścieżka ta musi istnieć.
   /PASSWORDCHG:{YES | NO}    Określa, czy użytkownik może zmienić własne
                              hasło. Wartością domyślną jest YES.
   /PASSWORDREQ:{YES | NO}    Określa czy konto użytkownika musi posiadać
                              hasło. Wartością domyślną jest YES.
   /LOGONPASSWORDCHG:{YES|NO} Określa czy użytkownik powinien zmienić własne
                              hasło przy następnym logowaniu.
                              Wartością domyślną jest NO.
   /PROFILEPATH[:ścieżka]     Ustawia ścieżkę dla profilu logowania
                              użytkownika.
   /SCRIPTPATH:ścieżka        Określa lokalizację skryptu logowania dla
                              użytkownika.
   /TIMES:{czas | ALL}        Określa godziny logowania. Parametr TIMES jest
                              wyrażony jako: dzień[-dzień][,dzień[-dzień]],
                              czas[-czas],[,czas[-czas]], ograniczony jest do
                              godzinnych przyrostów. Wpisz pełne lub skrócone
                              nazwy dni tygodnia. Czas może być opisany
                              w notacji 12- lub 24-godzinnej. Dla notacji
                              12-godzinnej, użyj symbolu: am, pm, a.m. lub
                              p.m. Parametr ALL oznacza, że użytkownik zawsze
                              może się logować, brak wartości oznacza, że
                              użytkownik nigdy nie może się logować.
                              Oddziel  wpisy dnia i godziny przecinkiem;
                              wielokrotne wpisy dnia i godziny oddziel
                              średnikiem.
   /USERCOMMENT:"tekst"       Pozwala administratorom na dodanie lub zmianę
                              komentarza dla konta użytkownika.
   /WORKSTATIONS:{nazwa_komputera[,...] | *}
                              Lista maksymalnie ośmiu komputerów, z których
                              użytkownik może zalogować się do sieci. Jeśli
                              parametr /WORKSTATIONS nie posiada listy lub
                              jest on równy *, użytkownik może zalogować się
                              z dowolnego komputera.

NET HELP polecenie | MORE wyświetla informacje Pomocy ekran po ekranie.

źródło: Pomoc systemowa Microsoft Windows 7 (net help user)

Najczęściej czytane:

RecoveryMode czyli tryb awaryjny w Linux'e

Jeśli system Ubuntu nie uruchomi się z jakiegokolwiek powodu, to można posłużyć się trybem awaryjnym. W tym trybie system ładuje podstawowe usługi i udostępnia dostęp do te, co pozwala na zalogowanie się administratora. Uruchamianie w trybie awaryjnym Włącz komputer. Naciśnij i przytrzymaj klawisz Shift, który wyświetli menu GNU GRUB. (Jeśli pojawi się logo Ubuntu, przeoczyłeś punkt, w którym można wejść do menu GRUB-a.) Wybierz "linię kończącą się wpisem:  (Recovery Mode)  ", prawdopodobnie w drugiej linii, np: Ubuntu GNU / Linux, ze Linux 3.8.0-26-generic (recovery mode) Naciśnij klawisz Enter. Po kilku chwilach, stacja robocza powinna wyświetlić menu z kilkoma opcjami. Jedną z opcji (może trzeba przewinąć w dół do dołu listy) będzie "root         Przejdź do wiersza poleceń administracyjnych".  Naciśnij przycisk Powrót z tej opcji podświetlone. Partycja jest zamontowany tylko do odczytu. Aby zamontować go do odczytu / zapisu, wpisz polecen

Polecenie icacls

ICACLS nazwa /save plik_ACL [/T] [/C] [/L] [/Q]     zachowuje poufne listy kontroli dostępu (DACL) w pliku aclfile     dla wszystkich plików i folderów zgodnych z nazwą, do późniejszego użycia     z opcją /restore. Systemowe listy kontroli dostępu (SACL), właściciel     i etykiety integralności nie są zapisywane. ICACLS katalog [/substitute stary_Sid nowy_Sid [...]] /restore plik_ACL [/C]                [/L] [/Q]     stosuje zachowane listy DACL do plików w katalogu. ICACLS nazwa /setowner użytkownik [/T] [/C] [/L] [/Q]     zmienia właściciela wszystkich plików o zgodnych nazwach. Ta opcja nie     wymusza zmiany prawa własności, w tym celu należy użyć narzędzia     takeown.exe. ICACLS nazwa /findsid Sid [/T] [/C] [/L] [/Q]     wyszukuje wszystkie zgodne nazwy zawierające listy ACL jawnie wymieniające     identyfikator Sid. ICACLS nazwa /verify [/T] [/C] [/L] [/Q]     wyszukuje wszystkie pliki, których listy ACL nie są w postaci kanonicznej  

Wskazania dla użytkowników komputera, zapobiegające podobnym usterkom w przyszłości

Oto kilka standardowych pozycji które można umieszczać w pracy egzaminacyjnej praktycznego etapu egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik informatyk Zapora połączenia internetowego musi by załączona lub w systemie musi działać  inny program typu firewall. Aktualizowanie na bieżąco systemu operacyjnego poprzez włączenie aktualizacji automatycznych W systemie powinien by zainstalowany programu antywirusowy w trybie monitora. Program ten musi automatycznie aktualizowana baza wirusów, W systemie musi działa program do wykrywania szkodliwego oprogramowania typu spyware chyba, że program antywirusowy udostępnia taką funkcję, Regularne skanowanie systemu aktualnym programem antywirusowym Świadome korzystanie z usług sieci Internet (nieodbieranie poczty od nieznanych nadawców), Nieużywanie konta z uprawnieniami administratora do normalnej pracy, Okresowe wykonywanie kopii zapasowych ważnych danych, Okresowe sprawdzenie stanu komputera i systemu poprz




Bestsellery z Helion.pl

Promocja Helion.pl